.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اینبار پس از تذکرات جدی امام جمعه تنکابن ؛
امام جمعه رامسر : نباید در برگزاری کنسرت‌ها افراط شود / لزوم توجه به همه رشته های هنری
شمال نیوز : بدون تردید رامسر و تنکابن سرشار از استعدادها در رشته های مختلف هنری همچون تئاتر ، سینما و شعر است که وجود نام آورانی همچون زنده یاد سلمان هراتی و بازیگران مطرح سینما و تئاتر کشور مبین این ادعاست اما متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد ....

شمال نیوز : در حالی امام جمعه رامسر به متولیان برگزاری کنسرت های پی در پی در منطقه تذکر داده است که پیش از این نیز امام جمعه تنکابن از برگزاری مکرر کنسرت های متعدد در غرب استان ابراز نارضایتی کرده است .

به گزارش شمال نیوز ، این اعتراض ها در حالی است که برخی از صاحب نظران معتقدند که اقدامات فرهنگی و هنری در منطقه غنی از هنرمند و فرهنگ دوست غرب استان نباید صرفا به برگزاری کنسرت ها با خوانندگان رنگارنگ غیر بومی محدود شود و از دیگر ابعاد فرهنگی و هنری غافل بود .

بدون تردید رامسر و تنکابن سرشار از استعدادها در رشته های مختلف هنری همچون تئاتر ، سینما و شعر است که وجود نام آورانی همچون زنده یاد سلمان هراتی و بازیگران مطرح سینما و تئاتر کشور مبین این ادعاست اما متاسفانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه به جای پرداختن به همه ابعاد فرهنگی و هنری تمام اقدامات خود را معطوف به برگزاری کنسرت های درآمد زا در این منطقه کرده است .

امام جمعه شهرستان رامسر در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به برگزاری جشن هفته فرهنگی رامسر و کنسرت‌ها گفت: نباید در برگزاری جشن‌ها و کنسرت‌ها افراط صورت گیرد.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه هفته فرهنگی رامسر یکی از برنامه‌های جدیدی است که به صورت متوالی برگزار می‌شود، برای معرفی فرهنگ مردم، آداب و رسوم و فرهنگ رامسر موثر است، نه برای بیان ظرفیت‌ها، زیرا رامسر در جهان دارای آوازه است.

وی ادامه داد: در این هفته، بیان فرهنگ‌های فراموش شده رامسر و بازشناسی آداب و سنت‌های ریشه‌دار ضرورت دارد.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه مسائل فرهنگی بسیاری برای بیان کردن وجود دارد، ادامه داد: عده‌ای با دیدن فرهنگ در ساز و آواز استفاده ابزاری از آن می‌کنند که درست نیست و حوزه‌های مختلف و گوناگون فرهنگ باید برجسته شود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌ها به گونه‌ای برگزار شوند تا همه اقشار جامعه بتوانند از آن بهره ببرند، تصریح کرد: جلوی هنجارشکنی‌های در این برنامه گرفته شود و از وجود افراد بسیاری می‌توان استفاده کرد تا قطار هفته فرهنگی در ریل صحیح خود قرار گیرد.

رضایی با بیان اینکه اسلام دینی میانه‌رو است و با اشاره به برگزاری کنسرت‌ها خاطرنشان کرد: انقلاب برای ترویج موسیقی نیست بلکه برای عدم خروج مردم از کشور، کنسرت‌ها با هزینه‌های کم برگزار می‌شوند، اما عده‌ای تمام همت خود را صرف برگزاری همیشگی این برنامه‌ها می‌کنند که در این زمینه نیز نباید افراط صورت گیرد.

پیش از این نیز امام جمعه تنکابن نسبت به برگزاری پی در پی کنسرت ها در در این شهرستان هشدار داده است .

در هر حال به نظر می رسد منافع برخی از افراد در غرب استان وابسته به برگزاری مکرر اینگونه کنسرت هاست که تذکر دلسوزان جاعه را بر نمی تابند .

آنچه مهم جلوه می کند اینکه غرب مازندران نباید بواسطه تصمیمات شتاب زده فرهنگی و هنری برخی از افراد از قطار پیشرفت فرهنگی و هنری در همه رشته عقب بماند و تنها به برگزاری کنسرت های درآمد زا و منفعت افزون توجه شود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.